شناسهٔ خبر: 172615 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

ابلاغ دستور وزیر راه و شهرسازی برای آغاز عملیات خدمت‌رسانی سفرهای اربعین

وزیر _ مهرداد بذرپاش _ نوشتن وزیر راه و شهرسازی دستورات ویژه را به معاون حمل و نقل خود برای آغاز عملیات خدمات رسانی برای برقراری سفرهای باکیفیت در اربعین ابلاغ کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی دستورات ویژه این وزارتخانه را به معاون حمل و نقل خود برای آغاز عملیات خدمات رسانی اربعین ابلاغ کرد.

وزیر راه و شهرسازی در مکاتبه با سید کمال هادیانفر معاون حمل و نقل تاکید کرد: با توجه به تشکیل ستاد اربعین وزارت راه و شهرسازی و در پیش بودن این همایش بزرگ عبادی و لزوم به میدان آوردن حداکثری ظرفیت‌های این ستاد، لازم است با جدیت برنامه‌ریزی و تخصیص همه امکانات حمل و نقل در بخش‌های هوایی، ریلی، دریایی برای خدمت رسانی با کیفیت و بالا به زائرین فراهم شود.

عضو کابینه دولت سیزدهم ضمن اعلام آغاز عملیات اجرایی برای تشکیل مرکز فرماندهی مدیریت حمل و نقل گفت: طوری برنامه‌ریزی شود تا کمترین خللی در اجرا پیش نیاید تا انشاالله امسال اربعین باشکوه‌تر و مشکلات کمتر از سال گذشته برگزار شود.

بذرپاش بر برخی از موارد برای برگزاری سفرهای باکیفیت اربعین تاکید کرد که شامل به میدان آوردن ظرفیت‌های خصوصی در حمل و نقل جاده‌ای، دسترسی آسان‌تر برای تهیه بلیت هواپیما، فراهم کردن حداکثری اتوبوس‌ها برای انتقال زوار، به میدان آوردن حداقل ۲۰ درصد قطار بیشتر نسبت به سال گذشته، شروع عملیات انتقال زوار از طریق دریا به بنادر جنوب غرب و بنادر کشور عراق، استفاده از ظرفیت تاکسی‌های اینترنتی برای خدمات رسانی بهتر و مطلوب‌تر، آماده‌سازی فرودگاه‌ها به ویژه ترمینال مسافری سلام فرودگاه حضرت امام (ره)، ایستگاه‌های راه آهن و پایانه‌های مسافری برای پذیرایی بهتر از زائران، مناسب‌سازی پارکینگ‌ها برای پذیرش بهتر و بیشتر خودروهای زائران، آماده‌سازی پایانه‌های مرزی و ارائه تسهیلات رفاهی و سرمایشی بهتر و بیشتر برای زوار و برنامه‌ریزی برای تمرکز وسایل حمل و نقل برای بازگشت زائران است.

وی تاکید کرد: همه سازمان‌ها و معاونت‌های مربوطه در قالب ستاد اربعین همکاری‌های لازم را به عمل آورند تا همگی در ثواب این حرکت بزرگ تمدنی و تاریخی سهیم باشیم.